גלויה שיווקית – על סטראוטיפים וטיפים
למי שעוקב אחרי בפייסבוק, אולי זוכר את הסטטוס שלי בנושא הלפטופ שלי. למי שלא, הנה תזכורת:
שפכתי אותו על הקיר שלי בבוקר אחד מתסכל במיוחד כשה-DELL שלי שוב סירב להתעורר.
ידעתי שאני חייבת לטפל במחשב בדחיפות. אבל לא היה לי זמן לברר איפה ואצל מי.
בלחצי השגרה דחיתי את העניין עד ש… היא הופיעה בתיבת הדואר שלי.
יוסי מחשבים שלח גלויה שיווקית מהשכונה הסמוכה היישר אל תיבת הדואר שלי.
אל תיבת הדואר שלי מגיעים פליירים וברושורים לסוגיהם, כמעט כולם מוצאים דרכם אל פח הזבל אבל יוסי שלח גלויה שיווקית ששבתה את לבי
לא רק שהיא הייתה מודפסת על נייר 300 גרם
לא רק שהעיצוב שלה היה פשוט אבל מושך.
היה שם משפט אחד מרכזי שקנה אותי בשנייה.
"האם גם אתם מספיקים לאכול צהריים עד שהמחשב עולה"?
הגלויה השיווקית אשכרה דיברה אלי.
וזה לא שהיא הייתה חייבת. ממש לא. היא יכלה, למשל, לדבר אל מנכ"לי חברת ההייטק שיושבים 10 דקות ממעבדת התיקונים של יוסי או אל ההורים שילדיהם מטריפים אותם עם הניג'וסים שהמחשב לא עולה.
אבל היא דיברה אלי.
ועם תחושת הקרבה הזו, שבהחלט נוצרה עם מילים, באה הגיעה הידיעה הברורה שאני הולכת להתקשר ליוסי.
הייתי מה שנקרא "קונה מבושלת". כל מה שנשאר לי הוא לוודא שלא מדובר בחאפר ושהמחירים הוגנים.
יוסי, הבן אדם והעסק –לא הכזיבו גם כשהכרנו פנים מול פנים. גם כששאלתי, גם כשחקרתי.
קבענו יום ושעה שאוכל להיפרד מהמחשב שלי למינימום זמן.
"שילשי בצהריים", הוא אמר, "בדרך כלל- שקט". ואני הגעתי. סגרתי את הדיל וה-DELL שלי הושאר לטיפולו של יוסי.
שמחתי לקחת אותו בחזרה כולו מצוחצח, משודרג ועובד כמו סוס עבודה צעיר. אפילו יוסי אמר שלא ניכרים עליו ארבע וחצי שנותיו – קשישא כשמדובר בתוחלת חיים של מחשבים ניידים.
אני יודעת שרבים מכם מרכזים את מאמצי השיווק שלכם באינטרנט. אתר אינטרנט, פרסום בגוגל, שיווק בפייסבוק, אחרי הכול העולם השיווקי נע על גליו. אלא שלפני שאתם טומנים ראשיכם במסכים, אני ממילצה להרים את הראש ולבחון גם ערוצי שיווק מסורתיים.
אז מה המסקנות שלי לגבי גלויה שיווקית?
- גלויה שיווקית יכולה לעבוד לכם מצוין אם יש לכם עסק מקומי
- אתם יכולים לעבוד עם מספר קהלי יעד, אבל תעשו לעצמכם טובה שיווקית ותבחרו אחד.
- בשביל להעביר מסר חזק. מספיק משפט אחד.
- אתם גרים בצפון ת"א ויש לכם מחשב נייד שבקושי עולה? רוצו ליוסי.
ועם התובנות האלו אני משאירה אתכם וחוזרת לעבוד על הגלויה השיווקית של מלי רוזן.